2016.04.29.
A közgyűlési hozzászólásomban elmondtam, a Fidesz frakció (élén Szita Károly polgármesterrel) korábban már ennek töredékéért is kardélre hányta volna, vagy az első lámpavasra felkötötte volna a szocialista kormány valamennyi tagját, most egyetértően bólogat, asszisztál a helyi önrendelkezés megcsúfolásához. Még örülnek is neki!
A kaposvári adófizetőknek pedig marad a közszolgáltató cégek ma már több milliárdra rugó veszteségeinek finanszírozása. Ráadásul élhetnek azzal a hazug és hamis tudattal, hogy Kaposváron alacsonyak a közszolgáltatási díjak.
Miért is örül Szita Károly az újabb állami központosításnak, az önkormányzat önállósága ellen elkövetett újabb merényletnek?
Ezt is elmondta: 2008-ig az önkormányzat tulajdonában lévő víz-, szennyvíz közműveket (amely – Szita Károly állításával ellentétben - mindig közösségi tulajdonban voltak) a Kaposvári VÍZMŰVEK Kft működtette az un. koncessziós szerződés keretében. Azaz, a Kft a közművek használata ellenértékeként 440 millió forint díjat fizetett az önkormányzatnak. A Közgyűlés határozta meg a 440 millió felhasználását (amelyet a jogszabály szerint teljes egészében a közművek fejlesztésére kellett fordítani, de ez Kaposváron (sem) valósult meg teljes egészében). Az önkormányzat állapította meg a víz- szennyvíz díját, melyet Kft szedett be a lakosságtól. A gazdálkodás nyeresége természetesen a jórész magánszemélyekből álló Kft-é volt. A város osztalék formájában részesült a nyereségből.
A koncessziós szerződés lejártakor az önkormányzat megalakította a KAVÍZ Kft-t és 2009-től önkormányzati kezelésbe vette az önkormányzati tulajdonban lévő közműveket. Igaz, a saját cégétől már csak 340 milliós bérleti-üzemeltetési díjat kért. Természetesen minden más változatlan maradt (amíg a kormány nem államosította a víz-, szennyvízdíj megállapítását).
A törvénymódosítás megváltoztatta a bérleti-üzemeltetési díj megállapítását: 2016. január 1-től kivette az önkormányzat kezéből a bérleti-üzemeltetési díj megállapítását és a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnökének hatáskörébe utalta.
A polgármester elismerte, hogy 2016. volt az első év amikor – éppen a törvénymódosítás hatására – a használati díjnak megfelelő – vagy talán valamivel ennél nagyobb - összeget fordít a város a közművek fejlesztésére (nyilván ezt fogják bázisnak tekinteni). A polgármester azért örül az „új módinak”, mert így legalább a bérleti-üzemeltetési díjnak megfelelő összeget fog Kaposvár költeni a saját vagyonának a fejlesztésére, megóvására.
Érti ezt valaki?