Az Alkotmányvédelmi Hivatal titkosította a Virágfürdő működését?

2014.12.15.
Hozzászólás

Évtizedek óta, hetente járok az élmény- és gyógyfürdőbe (ami annak idején csak uszoda volt). A fizioterápiás kezeléseket közel huszonöt éve veszem igénybe. A két ütemben felújított, átalakított, bővített létesítmény Kaposvár turisztikai, gyógyászati „zászlóshajója”. Okkal büszkélkedhet vele a más városból ide látogató ismerősök-, barátok előtt minden kaposvári, így természetesen én is. Vendégeim csodálkozással vegyes kérdéseket tesznek fel, de – mint képviselőt – gyakran kérdeznek a helyi-, rendszeres látogatók is. Sajnos – főleg a gyakori karbantartási hiányosságokkal kapcsolatos kérdésekre - nem mindig tudok megfelelő választ adni, noha az uszoda közpénzből, két ütemben történt újjáépítését, rekonstrukcióját kezdettől fogva figyelemmel kísértem. Annak érdekében, hogy – a saját ismereteim, tapasztalataim mellett – megalapozottabb információkkal rendelkezzem, néhány nappal ezelőtt - önkormányzati képviselői minőségemben - megkerestem az Élmény- és Gyógyfürdő Nonprofit Kft ügyvezetőjét. Kértem, tegye lehetővé, hogy az általa kijelölt személytől tájékoztatást kaphassak a létesítmény vízrendszerének-, vízgépészeti berendezéseinek működésével kapcsolatosan.

Az ügyvezető néhány nap múlva Kurucz Gábort, a létesítmény főmérnökét jelölte ki. Sajnos beszélgetésünk csak néhány percesre sikeredett, mert a Főmérnök Úr a legnagyobb meglepetésemre a közérdekű-, közgyűlési határozatokkal érintett-, üzleti titoknak nem minősíthető kérdéseimre ügyvezetői-, tulajdonosi felhatalmazás hiányára hivatkozva nem válaszolt. Bár van egy gyanúm, hogy ennek oka talán a bevezető mondata után kialakult véleménykülönbség lehetett, amikor - kérdés nélkül is - kijelentette, hogy a létesítmény jól megépített, minden igényt kielégít. Megjegyeztem, annak a vendégnek, aki a nyári melegben, a levegőtlen, szellőzés nélküli fizioterápiás tornateremben 20 perces gyógytornán „gyógyul”, talán más a véleménye.

 

Bevezetésként megkérdeztem, hány termálkútja van az gyógyfürdőnek? Három, hangzott el a válasz, melytől akkor sem tágított, amikor jeleztem, hogy más, „hivatalos források” szerint négy van. Arra a kérdésemre, hogy melyik termálkút vize gyógyvíz minőségű, meghökkentő válasz kaptam: erre csak az ügyvezető-, vagy a tulajdonos engedélyével válaszolhat. Keresztkérdésként megkérdeztem, hogy a három termálkút vízét hol használják? Kizárólag a három gyógymedencében, hangzott a gyanútlan válasz (a vendégeket itt tájékoztatják arról, hogy a medencékben lévő gyógyvíz milyen betegségekre javasolt, illetve milyen összetételű). Azt is megtudtam, hogy az uszoda és az élménymedencék vizét kizárólag a cukorgyártól vásárolt biogázzal melegítik. A termálvíz hőjének hasznosítására vonatkozó – orvul feltett - keresztkérdésemre megint csak azt a választ kaptam, hogy erre csak az ügyvezető vagy a tulajdonos engedélyével tájékoztathat. Egyébként, szíveskedjek kérdéseimet írásban feltenni. Ehhez rendelkezésemre bocsátotta a névjegykártyáját. Ekkor feladtam. Azt már meg sem mertem kérdezni, hogy rekonstrukció első ütemében beépített hőcserélők és hőszivattyúk működőképesek-e?

 

Nehogy sikerélmény nélkül kényszerüljek távozni, megkérdeztem, miért nem sikerül hónapokig egy rossz vízcsapot kicserélni? Reméltem, hogy a válaszhoz a karbantartást irányító főmérnöknek nem kell tulajdonosi engedélyt kérnie. Tévedtem. Egyenes válasz helyett, egy rögtönzött kiselőadásból megtudhattam, milyen meghibásodások fordulnak elő a vízcsapoknál. Ekkor elköszöntem.

 

A „tájékoztatást” követően ismételten időpontot kértem a Kft. ügyvezetőjétől. Most a válaszát várom. Valószínűsítem, hogy a Kft ügyvezetője a tulajdonosra, azaz a Kaposvár MJV Közgyűlésére, illetve a polgármesterre fog hivatkozni. Az „engedélyezési eljárás” lerövidítése érdekében írásban kérem a Tisztelt Polgármester Urat, hogy a Közgyűlés, mint tulajdonos képviseletében szíveskedjék engedélyezni a közérdekű tájékoztatást. „A haza mindenek előtt!”



Lap tetejére